luni, 8 decembrie 2008

Vaccin contra politicienilor, n-aţi găsit?

Nu sunt de specialitate, dar ca simplu spectator nu pot să nu remarc cum şi sistemul de Sănătate a luat-o razna, pe urma celui de Educaţie. Mai în glumă, mai în serios, la Educaţie, cum apărea câte un ministru nou, cum se modifica fundamental tot ce mişcă în şcoli. Au luat-o razna nu doar copii, ci şi părinţii, că nu mai ştiau la ce vor da examen copii lor de la o vară la alta, de la un ministru la altul, de la un Guvern la altul.
O nebunie similară are loc acum în Sănătate. Am ajuns să mă uit cu stupoare în oglindă şi să mă gândesc cum de-am supravieţuit atât eu, cât şi generaţia mea, că nu am fost injecataţi anti, contra, preventiv etc., etc. Ultima găselniţă este cu vaccinul împotriva cancerului de col uterin, la fetiţele de clasa a patra. Campania de informare făcută de Ministerul Sănătăţii nu convinge pe nimeni. Părinţii sunt mai degrabă speriaţi decât bucuroşi de o astfel de mă­­sură. Campania de vaccin ca­re vine pe lângă multe alte cam­panii de profil.
La Braşov, „reuşita” este una deri­zo­­­rie. Doar 51 de familii şi-au dat acordul pentru minunea as­ta, dintr-un total de 2500 de părinţi „in­for­­­­maţi”. Sau poate tocmai pentru că sunt informaţi, oamenii nu riscă viitorul odraslelor pentru a face vânzări nu ştiu cărei companii produ­că­­toare a vaccinului, şi nici ca să facă buzunarul gros vre­unui patron de firmă de distribuţie la nivel naţional.
Din păcate, cineva lansează un sondaj panicard la Bucureşti, iar pe urmă se face totul cu hei-rupul, mai ales când e vorba de achiziţii publice. Vă mai amintiţi şi de campania aia cu „Tamiflu” împotriva gripei aviare? Adică tot un fel de frecţie la piciorul de lemn...

Niciun comentariu: