luni, 27 aprilie 2009

Trei, Doamne, şi toate trei

Ar putea fi vorba de o paralelă cu poezia lui Coşbuc, „Trei, Doamne, şi toţi trei”. Acolo tristeţea mare este provocată de fiii unei bătrâne care s-au prăpădit pe front.
La Braşov, alt front, altă distracţie. Eu m-am prăpădit de râs după ce a venit Claudiu Loghin la redacţie şi m-a întrebat dacă am citit interviul primarului George Scripcaru despre aeroport, din TEX, MEX şi BZB. Identice ca şi conţinut, semnate de diverşi autori inexistenţi.
Despre chestiunile politice, a vorbit Ovidiu Eftimie.
Aşa cum am spus, nu voi aborda temele politice. Dar nu pot sa nu remarc cat de prostesc este faptul că, brusc, cele trei ziare abordează genul jurnalistic numit interviu, cu care nu se obosesc să cocheteze decât în diverse campanii politice sau comerciale. La fel, nu voi comenta dacă respectivul interviu e platit sau nu şi nici forma de prezentare. Faptul că respectivul text a aparut simultan, demonstrează ca e vorba de o campanie de presa. Iar aici, vine intrebarea: cele trei ziare au „muşcat” pur şi simplu la „exclusivităţile” (sic!) în cauză? Am ironizat chestiunea cu exclusivitatile, pentru că respectivul interviu a fost acordat doar celor trei ziare, materialul in cauză nefiind transmis nici la Gazeta de Transilvania, nici la Adevărul de Seară sau Braşovul Tău, în contextul în care Adevărul are cel mai mare tiraj difuzat - 15,000 de exemplare, după care urmează BvT, cu 10.000.
În acest caz, ma intreb si eu, care este rolul real al campaniei de presă „exclusiviste”?

5 comentarii:

Ovidiu Eftimie spunea...

Foarte fain despre asta a scris BrasovNews. Apropo de cum s-a fîcut exclusivitatea aia

http://brasovnews.blogspot.com/2009/04/doi-noi-ziaristi-dau-lovitura-in-presa.html

M-am spart de râs.

sebastian dan spunea...

@eftimie
ai dreptate, haios

Mircea Suman spunea...

Buna intrebare. Poate ca, intr-o zi, veti publica si raspunsul.

flavius spunea...

Servus Sebi...
Sunt convins ca intrebarile tale sunt... retorice... Sau "bate şaua să audă iapa"... Ne mai miră ceva? :)
Toate cele bune

sebastian dan spunea...

intrebarile sunt puse. asteptam raspunsurile....