O spun de la bun început că intersecţiile „mobilate“ cu sensuri giratorii sunt utile. În Belgia, în plin câmp, unde era vizibilitate cât vedeai cu ochii, dacă două drumuri se intersectau perpendicular, era un mic giratoriu, pentru a-i obliga pe şoferi să încetinească viteza. Măsură dictată autorităţilor de raţiunea de evita accidente.
La noi, visează unul noaptea urât, iar a doua zi se apucă să pună în practică coşmarul. La Braşov, că aici mă doare cel mai tare, primarul fostul vice s-a apucat acum vreo 6 ani să facă ordine în circulaţia rutieră. După cum urmează:
1. Mai întâi, au apărut beculeţe galbene, care se aprindeau intermitent, pentru cei care făceau dreapta.
2. Au început săp apară bretelele la dreapta. Şi dă-i şi sapă, mută borduri de pe stânga pe dreapta, asfaltează. Lumea l-a apreciat: „uite, dom'le, ca a inteles cineva cum se fluidizeaza traficul“
3. am trecut la giratorii si am desfiintat semafoarele. P.S. - ultimul in constructie, după cum arată lucrurile, este la Spitalul Judetean
Urmează pasul 4. Remontarea semafoarelor in sensurile giratorii, pentru ca traficul este imposibil in interesectziile mari. Nu e o premoniţie. Aşa se întâmplă şi se procedează în oraşele unde lucrările de investiţii se fac după ce specialiştii îşi spun cuvântul. În Ploieşti, în Bucureşti, studiile de sistematizare au demonstrat necesitatea acestui lucru încă de acum mulţi ani, pentru că acolo nu se merge pe principiul rezolvăm problema de azi, iar după noi, potopul.
Sau poate sunt alte interese, (inca) nu cunosc, trebuie extins contractul cu firmele de casă ale primăriei care se ocupa de iluminatul public si semaforizare, de asfalare, cele care au „concesionat“ aceste activitati.
Apropos! CONCESIÚNE, concesiuni, s.f. Convenție prin care o persoană (fizică sau juridică) dobândește dreptul de a exploata anumite servicii publice sau anumite bunuri ale statului, în schimbul unor beneficii care revin acestuia din urmă...
Dacă stam putin sa ne gandim, firmele de casa nu au concesionat serviciile publice, ci executa lucrari la comanda primariei, pe care tot primaria le plateste.
Ma gandesc ca, in alte tari civilizate, unde legea nu este facultativă, concesionarea unei bucati de autostrada, de exemplu, se face de catre o firma privata sau intr-un parteneriat public privat, care exploateaza autostrada, incaseaza taxa, se ocupa de reparatii, marcaje rutiere, de curatenie, de toaletele publice din parcari etc., iar din profitul realizat, o mică parte este plătita către proprietarul autostrazii (statul sau o companie de stat). La noi, Vectra incasează tot profitul din asfaltari, de exemplu, profit care este impărtit cum vrea si trebuie de către patron. Prietenii stiu de ce...
4 comentarii:
Titlul şu finalul spun totul. Foarte inspirat! Oricum de ani de zile la noi e monopol pe lucrările ăstea şi tot aceleaşi firme sau oameni încasează banii Braşovului. Banii nu ajung la stat sau bugetul nostru, dar ajung în buzunarele cui trebuie, serviciu contra serviciu, nu?
@ Bianca
Ideea este ca aceste chestiuni le tot scriem pe bloguri de ani de zile, dar nu vad niciun procuror de la curtea de conturi, cu care consilieri de-ai dumnezeilor din anumite primării au şters pe jos, să aiba minima decenta sa scrie un raport in care sa mentioneze ca exista o multime de nereguli. Dar, poate exista si un masochism instituţional, ce ştiu eu...
Din cite stiu dosare s-au facut, dar sunt puse la păstrat. Cine stie ptr cind. Pentru posteritate. Acelasi lucru s-a intimplat si in cazul lui Ori Zinger. Cind a fost luat cu mascatii, a fost vilva in presa, mare tam-tam si apoi s-au potolit toti anchetatorii subit.
Daca sunt la putere nu ii zguduie nimeni.
@ bianca
asa o fi, dar n/or fi nemuritori...
Trimiteți un comentariu