Am primit pe mail urmatoarea scrisoare. O postez asa cum a venit. In timp ce la CFR se anunta disponibilizari si somaj, baietii destepti deja o pun de una mica cu patrimoniral din CFR. In speta, sediul central de langa Modarom, unde se poate amenaja lejer un megahotel.
UPDATE 28 octombrie
M-a sunat şeful Curţii de Conturi Braşov, Otto Bourceanu. Omul era supărat tare că nu l-am sunat să îl intreb daca e adevărat. „Nici măcar 0,0001 la sută nu este adevărat din ce scrie acolo. La noi, la Curtea de Conturi nu se face aşa ceva. Ne ştim de atâţia ani. Este adevărat că au mai fost conferinţe de presă (probabil cele ale PDL Braşov, unde a fost jignit cumplit, dar asta e altă poveste... - n.a.) în care am fost acuzaţi de tot felul de lucruri, dar trebuia să mă întrebaţi şi pe mine“.
Cert este că, de când am postat aceasta scrisoare deschisă, mai multe persoane influente din judeţ se arată, să spunem „preocupate“, de ce mă preocupă subiectul. Până când se infirmă cele scrise, rămâne un subiect de anchetă jurnalistică.
Într-o perioadă în care suntem ameninţaţi cu şomajul, în care ni se diminuează salariile şi Dumnezeu mai ştie cum să supravieţuim, unii prosperă
prin punerea pe butuci şi prăduirea a ceea ce a mai rămas din bunul public, în cazul nostru CFR - ul, una dintre companiile naţionale pe care legea încă le consideră ca fiind de interes strategic.
Despre ce este vorba?
Aceeaşi caracatiţă, acelaşi sistem de însuşire a patrimoniului public de către indivizi obscuri pe care parcă-i cunoaştem de pe undeva.
Guvernul a decis că instituţiile, regiile, companiile statului trebuie să-şi
rentabilizeze activitatea, fapt ce presupune întradevăr, în anumite situaţii chiar reducerea de activitate. Nici noi, CFR - ul, nu facem excepţie, ceea ce, până la un preţ, putem înţelege.
Băieţii isteţi au sesizat imediat că în discuţie sunt terenuri şi clădiri care sub masca restrângerii de activitate pot fi prăduite în interes personal.
Aici intră in scenă oneştii oamenii de afaceri braşoveni GANEA IORGU şi COMANA COSTEL (am văzut că unele ziare centrale au tot scris despre cum reuşesc aceştia prin firmele REGIOTRANS SRL şi RC CF TRANS SRL să trăiască pe banii noştrii - de la buget - fără sr facă nimic) sub oblăduirea şi atenta îndrumare a primarului GEORGE SCRIPCARU şi a directorului nostru NICOLAU COSTACHE, dar ... nu se întâmplă nimic şi nimeni de la Minister nu vrea să audă.
GANEA IORGU şi COMANA COSTEL sunt patronii REGIOTRANS SRL şi RC CF TRANS SRL din Braşov, care efectuează transporturi feroviare de călători.
Chipurile aceste transporturi constituie SERVICIU SOCIAL în accepţiunea statului, chestiune care ar putea fi valabilă dacă trenurile lor nu ar circula permanent goale şi dacă singura lor preocupare nu ar fi aceea de a se substitui companiei feroviare naţionale şi de a o aduce in stare de faliment pentru a putea ulterior domina piaţa.
Este deja de notorietate, presa a semnalat repetat acest lucru, atât practica REGIOTRANS SRL de a suge fonduri consistente de la Guvern, sub masca aşa zisei subvenţii încasate pentru transportul de călători - care de fapt înseamnă bani de la buget pentru trenuri goale - ca şi faptul că aceste două firme particulare au acaparat toate rutele profitabile şi se substituie practic CFR - ului, care este trimis astfel spre faliment. Dar acesta este un alt subiect.
Mai nou, deşi cu toţii suferim ca urmare a restrângerilor de activitate şi cu toate că urmează a fi realizat Coridorul IV - Pan European (ceea ce ar trebui să aducă mulţi bani în CFR), SCRIPCARU, COSTACHE, GANEA şi COMANA au ajuns la concluzia cd CFR - ul nu mai are nevoie nici de triaj şi nici de sediul administrativ din Braşov.
Aflăm cu stupoare că un anume STINGHE NECULAE (deşi până la final acesta pare să fie doar un pion) a descoperit că sediul central al RCF Braşov, situat "din întâmplare" în centrul istoric al oraşului, nu-şi mai are rostul (dacă tot ne restrângem activitatea) mai mult, că este în stare avansată de degradare, stare de fapt pe care "salvatorul" STINGHE NECULAE o poate însă rezolva.
Cum? Printr-un schimb de imobile (evident cel oferit la schimb fiind într-o zonă mult periferică) sau asocierea cu CFR - ul in vederea administrării clădirii. Solicitarea "caritabilă" a lui STINGHE NECULAE a fost transmisă rapid şi direct spre aprobare către ministrul ANCA BOAGIU!!!!!!!!!!.
Brusc, deşi în cazuri similare cererile au fost uitate ani de zile prin sertare, toţi subordonaţii doamnei BOAGIU se zbat să motiveze un material care să legitimeze că CFR - ul se poate dispensa de clădirea sa emblematică, fiindu-i suficient un imobil pe la marginea oraşului.
În Regională se vorbeşte că doamna ministru a decis deja transferul de proprietate ca urmare a influenţei pe care o are domnul primar GEORGE SCRIPCARU.
Să fie oare întâmplător că firma lui STINGHE NECULAE funcţionează în sediul deţinut de GANEA IORGU şi COMANA COSTEL în str. Oltului nr.2 din Braşov?
Să fie întâmplător că cei cei doi au o pensiune în Poiana Braşov (DENISA) unde se organizează des chiolhanuri la care participă mulţi ministeriabili din Bucureşti şi primarul nostru ? .
Afacerile merg prost pe criză.
Şi atunci NICOLAU COSTACHE şi GANEA IORGU s-au gândit că CFR - ul nu mai are nevoie nici de triaj în Brasov (că doar terenul are o ridicată valoare).
Zis şi făcut. Domnul director a şi comandat un studiu prin care triajul ar fi mult mai util la vreo 20km, undeva prin localitatea Bod. Ce ar trebui să se întâmple cu terenul? Să fie preluat de Primăria Braşov care imediat s-ar asocia cu GANEA IORGU şi COMANA COSTEL, probabil şi cu STINGHE NICOLAE.
Preocuparea pentru aranjamente cu terenuri între NICOLAU COSTACHE şi GANEA IORGU şi pentru muşamalizarea unor prejudicii de ordinul milioanelor de lei este veche.
La începutul anului Curtea de Conturi a realizat auditul public la Regionala Braşov găsind o mulţime de ilegalităţi la contractele comerciale încheiate de Regionala Căi Ferate Brasov cu terţi care au indus un prejudiciu financiar Companiei Nationale Căi Ferate CFR SA Bucureşti de mai multe sutre de milioane de lei. Pagube mari au adus contractele cu societăţile REGIOTRANS SRL Brasov, RC CF TRANS SRL Brasov, ANALIT SRL Brasov, DISTRIB IZO SRL Săcele, EGOMET SRL Brasov si D F PALETA SYSTEM SRL Săcele care au avut /au ca obiect închirierea de terenuri şi spaţii din municipiul Braşov aflate în patrimoniul administraţiei feroviare.
Când au verificat documentele auditorii s-au îngrozit: lipseau documente care să evidenţieze plata serviciilor de închiriere, erau diferenţe mari între situaţia scriptică şi cea faptică (chiriaşii foloseau terenuri mult mai mari decât cele contractate), nu existau acte adiţionale la contractele de închiriere, preţul chiriei era extrem de mult sub preţul pieţei şi multe, multe, altele.
Firmele ANALIT SRL Brasov, DISTRIB IZO SRL Săcele, EGOMET SRL Brasov şi D F PALETA SYSTEM SRL Săcele nici nu au avut documente contractuale, acestea fiind încheiate în timpul controlului. Mai mult, societăţile menţionate nu au plătit chiria pentru spaţiile folosite de aproape 4 ani.
La contractele încheiate cu REGIOTRANS SRL şi RC CF TRANS SRL chiriile pentru terenuri sunt fixate în bătaie de joc. Aceste două firme au închiriat terenuri în: Depoul CFR Brasov (Staţia Braşov Triaj, grupele de linii, magazia de mărfuri CE "Elena"), strada Automotoarelor Braşov (8 ha care a apartinut Sectiei Ll Brasov) şi pe locaţia SC SERE si PEPINIERE CFR SA Brasov (suprafaţă de 96,727 mp), aici pentru o perioadă de 20 ani cu 70.000 lei/lună adicei 0,9 lei/mp.
Afacere pe banii statutului, iar CFR - ul plânge că nu e rentabil şi ne dă afară.
Adicăi Ganea şi Comana folosesc infrastructura CFR - ului pe 2 bani (iar CFR - ul bagă bani grei s-o întreţină ca să prospere cei doi domni), plimbă trenuri goale şi statul îi mai şi plăteşte pentru deranj, ba mai mult, le cedează cele mai profitabile trase sub motivul că pentru CFR nu sunt rentabile.
Pe parcursul controlului NICOLAU COSTACHE a avut grijă ca GANEA IORGU să ştie că echipa de control a verificat contractele de închiriere a terenurilor şi a găsit o serie de ilegalităţi şi exista riscul ca acesta alături de persoanele care au susţinut finalizarea contractelor în condiţii avantajoase pentru omul de afaceri braşovean să fie trase la răspundere în condiţiile legii penale pentru abuz.
Strâns cu usa, GANEA IORGU a apelat la BOURCEANU OTO, directorul organismului de control, pentru a muşamaliza ilegalitătile de natură penală descoperite de ANITESCU FILOMICA si STANCU CERASELA şi pentru a-şi proteja relaţiile avute la nivelul ministerului pe care Dumneavoastră î-l conduceţi.
Şeful Curţii de Conturi (Bourceanu Oto), le-a cerut controlorilor să schimbe concluziile controlului, care în prima etapă au fost recunoscute şi semnate de domnul director al Regionalei.
Şefii mari au scăpat si acuma plătesc oalele sparte tot felul de necăjiţi de pe la Serviciul contracte-comercial din Divizia Patrimoniu a Regionalei Căi Ferate Brasov care urmează să suporte şi recuperarea prejudiciului - ca şi cum ar fi făcut toate cele de capul lor.
Cât timp a durat controlul, GANEA IORGU a fost prezent permanent la regională ca să afle ce au găsit cei de la Curtea de Conturi.
Domnul director NICOLAU COSTACHE i-a amenintat pe cei de la contracte si i-a pus să falsifice documente care să acopere hoţiile făcute pentru jefuirea CFR - ului si îmbogăţirea celor de la Regiotrans.
Şi nimeni nu vede şi nu face nimic. Nici Societatea Naţională, nici Poliţia, nici Garda Financiară, nici SRI - ul, nici Procuratura şi nici Ministrul.
Nimeni nu se întreabă: de ce dacă activitatea feroviară nu mai e rentabilă ca pe vremea comuniştilor, particularii prosperă şi CFR - ul intră in faliment?
Din controlul făcut de Curtea de Conturi nu s-a ales nimic. S-au făcut documente false şi s-a acoperit totul.
Vorbim de Europa şi de transport modern.
Venţi in Gară şi o să vedeţi ce rable de trenuri adunate de pe la fier vechi pune Regiotrans in circulaţie: hârburi vechi, vopsite pe ascuns ca să pară fiţoase - pe care nici Ceausescu nu le mai folosea de prin anii 70.
Trenurile noastre vechi sunt oricum mai bune şi mai sigure. Verificaţi câte accidente s-au produs în care sunt implicate vechiturile de la Regiotrans şi RC CF Trans.
Uitati-vă cum sunt planificate şi pleaca trenurile lui Comana cu câteva minute înaintea trenurilor CFR - ului, pe aceleaşi trasee, cu aprobarea lui Nicolau, ca să fure călătorii de la CFR şi o sa intelegeţi de ce intră- CFR - ul în faliment, că Regiotrans şi RC CF Trans au acoperit "x" regionale.
Cui î-i pasă? Domnmului Costache Nicolau care e mai degrabă angajatul
lui Comana şi nu al statului?
Semneaza
Mai mulţi dintre cei care probabil vom stinge lumina la CFR Brasov si care - cat mai avem o pâine - va rugăm să ne înţelegeţi şi să ne acceptaţi dorinţa de a rămâne anonimi.
HOŢIA este mult, mult, mai mare decât crede-ţi.
RăspundețiȘtergerePrin Hotărârea de Guvern nr.741 din 21.07.2010 onor domnul ex - ministru Berceanu, în mărinimia lui şi dragostea faţă de Ganea şi Comana, le-a fixat cea mai mare subvenţe din istorie şi evident în dauna noastră a CFR-ului.
Practic, prin Hotărârea de Guvern, REGIOTRANS-ul a primit pentru anul 2010 o subvenţe totală la transportul de călători de 113.593.350 RON (cca. 29.000.000 EUR adica vreo trei patinoare de-a lui Georgica, ca tot sunt impreuna ). Până aici totul pare ok, dar………
Cei 113.593.350 RON de la stat sunt primiţi în condiţiile în care firma înscrie oficial un venit propriu de numai 18.300.000 RON (cam 14% din suma primită cadou) si atunci se naste întrebarea firească unde dracu e participarea proprie la afacere care să nu ne conducă la concluzia evidentă că e doar o căpuşă pe banii noştrii.
Şi nu e totul. Banii aştia pimiţi de la Berceanu cică sunt pentru asigurarea transportului feroviar a 173.000.000 călători
Ori e CLAR. TOATĂ ŢARA S-A PLIMBAT DE CCA. 10 ORI CU TRENURILE REGIOTRANS. E EVIDENT DE CE E CRIZĂ ÎN ŢARĂ. DACĂ TOŢI NE PLIMBĂM!!!!!
Din aceeaşi situaţie a ministerului transporturilor aflăm că subvenţia primită de REGIOTRANS pentru fiecare cetăţean roman (17.000.000 de oameni de la ultimul recensământ) care s-a plimbat de 10 ori cu trenul REGIO în 2010 este de 0,656 lei pe 1 km în timp ce cetăţenii care totuşi s-au plimbat cu cfr-ul nu au meritat decât 0,24 lei pe 1 km, ceea ce înseamnă că firma privată e mai dragă statului de 273% ori.
Ne întrebăm!
Unde Dumnezeu sunt cei 173.000.000 călători dacă, şi asta o puteţi vedea zilnic în gară, trenurile astea ale REGIO sunt exclusive goale sau dacă e să fin îngăduitori cu câte 6_7 călători pe o cursă, adică doar un pic peste conductor, naş, mecanic şi femeia de la curăţenie.
NU ESTE EVIDENT CĂ SUBVENŢIA ASTA E DOAR O GĂSELNIŢĂ PENTRU A FINANŢA ŞMECHERI?.
Fratilor, eu lucrez la ei, sa vedeti ce neneorociri de automotoare au adus din Franta de la CNCF, automotoare modelele x4200, x4500 care pot fi puse la muzeu, ele fiind din timpul lui Gheorghe Gheorghiu Dej.
RăspundețiȘtergereAutomotoarele sunt ruginite, iar motoarele nu au nici un grad de ecologizare, folosind combustibili de calitatea cea mai oscura, cu CLU aditivat. Se vede fumul care este emis prin tevile de evacuare. Este un avantaj la aceste automotoare, incalzirea excesiva care permite efectuarea calatoriilor in conditii optime iarna, iar vara, se merge cu usile deschise, pentru a se asigura conditionarea aerului.
Automotoarele sunt refacute la atelierul de la langa spiact, se aplica vopsea peste elementele metalice, iar cand este scos automotorul din sectie zici ca e nou, nu alta.
Vopseaua care se da de doua trei ori pe locurile sensibile, acopera gradul mare de uzura si rugina care se afla in toate elementele de siguranta feroviara.
In aceste conditii, cei de la AFER care au plecat cu sarsanalele pline de la Brasov, cu carnati, bani si prime de Pasti si Craciu, au autorizat aceeeste epave de patrimoniu ale lui comana si ganea.
Comana a adus si modelele rio si rio rib, care nu se incadreaza la normele de siguranta, acestea fiind clasate si casate de francezi.
Automotoarele au fost cumparate de la fier vechi, franta a scapat de ele pentru ca nu mai indeplineau criteriile tehnice de siguranta feroviara, acestea ca si cele seria x 4000 fiind scoase din circulatie.
La spiact / autommotoarelor 13 se fac si modernizari model comana si ganea la locomotive care si ele sunt in aceleasi conditii precare tehnice.
Sa vedeti la intorsura buzaului ce de automotoare au, …, le vor baga in circulatie in acelasi model. Zilnic lucram la ele, le reparam pentru ca in conditii de viteza peste 50 km la ora se defecteaza sunt instabile si pot produce deraieri.
Cred că cel ce semnează ,,un angajat" confundă merele cu pere. Dumnealui vorbeşte de vechimea automotoarelor X4500... dar oare automotoarele Malaxa produse în anii '30 şi încă în exploatare la CFR cum sunt? Acelea sunt sigure în exploatare? Sunt Euro nu-ştiu-cât (majoritatea au motor RABA D2156 pus prin anii '70)? Nu mai zic de confort.
RăspundețiȘtergereCâte LDE2100 de la CFR Călători au luat foc în ultimii ani? Dar vagoanele care au luat foc la Bâldana şi Câmpina (cu călători în ele) le mai ţineţi minte? Întârzierea de 9 ore a trenului A1632 de acum câteva luni v-o mai amintiţi? Dar vagonul desfăcut 20-57 desfăcut ca o conservă de un excavator parcat prea aproape de linie pe la Cluj acum vreo 2 ani îl mai ţineţi minte (noroc că a fost pe partea cu culoarul)? Ăla era sigur în exploatare?
Spuneţi că ramele RIB/RIO (care, apropo, mai circulă încă în Franţa şi Luxemburg, la fel ca şi automotoarele X4500, acestea din urmă la operatorii privaţi de acolo) sunt nesigure. Să vă aduc aminte că iarna trecută au deraiat 3 (da, trei) rame Z6100 ale CFR Călători în aceeaşi zi, iar una dintre ele nu a mai circulat de atunci, ajungând direct la reparaţii generale la Cluj, unde e şi acum? Şi au aceleaşi boghiuri (cu excepţia boghiului motor). Pe site-ul AFER-ului ar mai trebui să fie rapoartele de investigare.
Nu vreau să înjur pe nimeni, dar în CFR (fie că e CFR SA, CFR Marfă, CFR Călători sau SFT) s-a furat şi o să se mai fure... apropae toţi fură, fiecare după statut, de la directorul care face licitaţii măsluite la mecanicul care ,,mulge" locomotiva şi naşul care nu taie bilete pentru banii încasaţi. În condiţiile astea, şi-au făcut-o cu mâna lor.
Poate asta e soluţia... să rămână CFR Călători doar cu trenurile de lung parcurs şi internaţionale şi să lase pe altul mai bun (fie că e Regiotrans, TFG, Regional sau Servtrans) pe restul reţelei. Angajaţii buni oricum vor fi preluaţi de acele firme (e mult mai rentabil pentru privaţi să ia angajaţi gata formaţi).
tot ce scrie in scrisoare este adevarat, ar merita verificat. Si chiolhanurile de la Denisa sunt reale.Am prieteni care s-au cazat la Denis pe bani grei si li s-a interzis sa faca sauna si piscina pentru ca tocmai se balacea prim cetateanul Brasovului cu prietena aruncatoare de beri in oficiali germani.
RăspundețiȘtergereCat despre Curtea de conturi e o prietenie intre controlor si controlat de te doare capu. La Primarie raportul il dicteaza "insarcinatii" lu Scripi. Ala de la Curte scrie dupa dictare.
Chiar controlorii s-au scapat intr-un anume context. Deh , cand vin in control isi mai comercializeaza si ei tuiculita de la Fagaras.
Fraierilor!Nu v-ati prins? ASTA este tara de vis modernizata de Base-Boc-Berceanu-Blaga-Baconschi-Videanu-Udrea-Macovei-SCRIPCARU-FALCA-Pinalty-ETC!Noi suntetem niste rautaciosi,care ar trebui sa plecam din tara LOR!Ii incurcam,chiar nu vedeti ? CE NEVOIE avem noi de industrie,agricultura,NAVE,CFR,SOSELE,etc?Avem FMI,PDL-UDMR-"UNPR" si ZEUS la TVR,el este omul prea cinstit, sef peste DNA,GUVERN,SRI,IGP,Parchet,JUDECATORIE,etc.CE Bine ca avem sarea si posta!Cat ma bucur ca am condamnat Comunismul si avem un PDL curat si cinstit, alcatuit din securisto-comunisti Imbogatiti prin sudoarea fruntii,muncind din greu!Basescu a distrus CFR-ul in 1998! Acum ca e varza, de ce sa nu manance si copii lui de suflet cate ceva din el? In 1989,revolutia,l-a prins ca minstru secretar de stat in ministerul transporturilor, numit de ELENA CEAUSESCU, dupa care s-a ocupat de flota,de CFR, de drumuri si autostrazi, de avioane si aeroporturi, de Udrea de EBA, de LUXTEN, de caini, de chioscuri,de arme,de terenuri, de casa din Mihaileanu,de vanzari anterioare, de parcuri,de PD,de PDL,UNPR,PP,PCM,etc.dar nu a fost lasat de oamenii rai sa faca, ca el facea!Ca doar a zis ca vrea! Eu chiar il cred, ca doar nu a mintit nici o data, doar a reevaluat de doua trei ori pe zi!
RăspundețiȘtergerePentru ING
RăspundețiȘtergerePentru a lamuri opinia publica, fa niste poze, cu auuuuutomotoarele din Intorsura Buzaului,CU Sediul,si cu autoturismele MERCEDES BENZ,AUDI,VW,etc din parcul Regiotrans,asa sa ne Oftici, ca sa vedem si noi ce se poate obtine din banii de subventie de la stat, chiar fara sa tranporti aproape nimic, cu niste relicve arheologice.aratane si cifra de afaceri,nr.de personal scolarizat, media de varsta, si de ce nu salariul unui mecanic sau controlor. CE naste din pisica, soareci mananca!
mai oameni buni eu din ce vad aici voi bateti campii , dar rau de tot , eu circul cu REGOITRANSUL de la Bucuresti la Craiova si de fiecare data ma ,, bat '' pe un loc in PICIOARE !!!! unde vedeti voi ,,tren gol'' ????
RăspundețiȘtergereva invit in gara de nord Bucuresti la ora 16-18 si apoi vorbiti !!!
imi este mila de voi...consultati un doctor de specialitate !
mai oameni buni eu din ce vad aici voi bateti campii , dar rau de tot , eu circul cu REGOITRANSUL de la Bucuresti la Craiova si de fiecare data ma ,, bat '' pe un loc in PICIOARE !!!! unde vedeti voi ,,tren gol'' ????
RăspundețiȘtergereva invit in gara de nord Bucuresti la ora 16-18 si apoi vorbiti !!!
imi este mila de voi...consultati un doctor de specialitate !